Redirects worden meestal gebruikt wanneer de URL van de content verandert. De URL kan veranderen wanneer je content verplaatst naar een andere pagina, wanneer je pagina's verwijdert, als je van domeinnaam verandert of als je meerdere websites samenvoegt.
Binnen PRO maken we onderscheid in een paar soorten redirects, hieronder lees je hier meer over.
Tijdelijke redirect
Wanneer je content verplaastst naar een andere pagina kan je een tijdelijke redirect aanvragen bij support.
Een tijdelijke redirect heeft een standaard looptijd van 3 maanden en wordt in de regel met directe ingang door support aangemaakt.
Om een redirect aan te vragen kan je onderstaande tabel sturen naar support.
VAN | NAAR |
---|---|
https://www.mijnprosite.nl/oude-url | https://www.mijnprosite.nl/nieuwe-url |
Verkorte URL
Een verkorte URL kan worden ingezet als je een bezoeker een gebruiksvriendelijkere optie wilt geven om naar een pagina te linken. Bijvoorbeeld bij een campagne waarbij flyers worden uitgedeeld. De bezoeker wordt dan automatisch doorgelinkt naar de volledige url.
Een verkorte url wordt door support aangemaakt als permanente redirect.
Om een redirect aan te vragen kan je onderstaande tabel ingevuld mailen naar support@beheerrijksoverheid.nl
VAN | NAAR |
---|---|
https://www.mijnprosite.nl/korte-url | https://www.mijnprosite.nl/onderwerpen/webdiensten/wat-is-een-verkorte-url |
Redirect op domeinniveau
Wanneer je website verhuist naar een ander domein, is het soms wenselijk om een domein-redirect aan te vragen zodat bezoekers ook je nieuwe website weten te vinden.
Redirects op domeinniveau worden ingeregeld oude host. Ben je van een PRO website naar een ander domein verhuisd? Neem dan contact op met je contactpersoon van DPC.