De call-to-action knop is bedoeld om een actie voor de lezer uit te lichten. Bijvoorbeeld om gebruikers te wijzen op een aanmeldprocedure of de inschrijving voor een bijeenkomst.
Kleur call-to-action button
De call-to-action button valt visueel meteen op door de groene kleur.
De lezer aanzetten tot concrete actie
Gebruik deze functionaliteit alleen als een lezer aangezet moet worden tot een concrete actie. Gebruik de knop niet om bijvoorbeeld linkteksten meer te laten opvallen of lay-out meer aandacht te geven. Daarmee voorkom je niet alleen dat de pagina er onrustig uit gaat zien. Je voorkomt ook verwarring bij de lezer over wat hij/zij moet doen.
Formulering in call-to-action button
Je kunt een call-to-action button toevoegen met een icoon of metalleen een titel.
Een contentblok call-to-action toevoegen
In een paginatype dat het contentblok ondersteunt kun je onder het veld Contentblok het linkje Call-to-action aanklikken.
Als je het linkje Call-to-action hebt aangeklikt, opent vervolgens het contentblok. Vul dan de onderstaande velden als volgt in:
Titel van het veld | Wat vul ik hier in? | Eventuele toelichting |
---|---|---|
Titel (richtlijn: max. 30 tekens) | Kies een titel | Zorg dat de titel de actie omschrijft. Dus, 'Rijbewijs aanvragen' of 'Locaties bekijken'. Het is dan voor de gebruiker duidelijk wat hij/zij kan verwachten nadat er op de knop geklikt is. |
Link | Selecteer de link |
Lees meer uitleg over externe links op de pagina 'Interne en externe links'. |
Icoon | Hier kun je een icoon selecteren uit de Mediabank |
Bij een externe link wordt altijd het icoon voor externe links getoond. Een eigen icoon tonen is dan niet mogelijk. Het icoon moet eerst in de Mediabank gezet worden. Uitleg over het toevoegen van een icoon aan de Mediabank. |